Hvorfor DF og den sorte regering!

Det var ikke et godt valg, men heller ikke helt skidt når SF går så meget frem. Det bliver en regering der er baseret på nogen grådige færinge og nogen tossede fætre fra Vestjylland. Stemmeretten burde fanme afskaffes for folk udenfor valbybakke. Jeg synes valgresultatet burde annulleres og rette sig efter resultatet på Nørrebro. Så ville Villy blive statsminister, "taskedamen-thorning" blive skønhedsminister (uden portefølge) og Asmaa Abdoll Hamid blive kirkeminister...

Men hvorfor mon det går som det går? Hvorfor? Vi har ingen Rupert Murdoch eller Berlusconi, så hvorfor giver danske mediefolk kun taletid til den pæne del af DF? Hvorfor giver de danske mediefolk mere taletid til Venstre end Socialdemokraterne? Jeg faldt lige over et debat indlæg på Information: http://information.dk/150169
Det forleder mig til at tro at vi IKKE har en fri og uafhængig presse - hvem er det der sidder i ledelsen af TV2 og DR?

Hvad gik der galt for Socialdemokraterne? De hylder "taskedamen-thorning" for at have ført en god valgkamp, men hvor var hun i de årene (bare de sidste 4) op til valg udskrivelsen? Og hvorfor hylder de hende? Hun har reduceret partiet til en skygge af sig selv, der ikke er set lige siden 1906! Socialdemokraterne fik flere stemmer ved jordskredsvalget i 1973: http://jp.dk/indland/indland_politik/article1168046.ece

DF går et mandat FREM!!? Jeg kunne græde... Er mennesker med brun hud virkelig så farlige? Er det mig der har taget fejl? Hvor skal jeg nu købe Pizza? Eller grønsager? Hvor skal jeg få lavet min cykel? Tør man gå i kiosken? Hvorfor bliver der gjort rent? Kommer man egentlig frem når man tager en taxa? Har det noget med deres klassemæssige placering i samfundet at gøre? Er det værre at gå på knæ for sin Gud end at tilbede lotto-guden hver lørdag foran tv'et? Er tørklæder værre at gå med end kors (et romersk henrettelses symbol, angiveligt brugt på Jesus)?

Hvad vil rigmændene og deres lemminger stille op med den nye venstre fraktion Ny alliance? De savner sikkert den "gode" gamle Anders Fogh Rasmussen. Ham der - i egenskab af skatteminister - kaldte selskabstømmeri for et skattepolitisk åndehul, ham der ville lave Danmark om til en minimalstat (det eneste punkt hvor han er enig med anerkisterne). Er det mon motivationen til at danne den Venstrefraktion? Hvis det er tilfældet så er det måske også årsagen til at formanden i nogen indvandre kredse kaldes for en "flødebolle" (brun udenpå, hvid indeni). De pågældende indvandre kredse har måske genneskuet at Nasar Kahder ikke tilhører samme klasse som hovedparten af Danmarks indvandrere. De har været klogere end den blege del af den danske befolkning.

Er der så ikke noget jeg glæder mig over ved valget? Som før nævnt glæder jeg mig over at SF gik så meget frem, og jeg glæder mig over at centrum af København er fornuftig politisk sammensat. Jeg glæder mig over at der er kommet flere indvandrere ind i folketinget. Jeg glæder mig over at Enhedslisten forblev. Jeg glæder mig på Grønlands vegne over at de ikke lader opportunismes råde og stemmer på den sorte regering (det skal desværre nok skade dem, for regeringen har vidst hævngerrighed før). Jeg glæder mig over at provokatøren Asmaa Abdoll Hamid måske kommer ind (dog kun som supplant).

Mine håb er at denne regeringen kommer til at sidde kort tid, at "DF-fætrene" får meget mere tale tid i medierne, at socialdemokraterne får afskaffet kønskvotering en gang for alle og smidt hende "taske-damen" ud, at SF fortsætter fremgangen, at Anders Fogh erkender at han er træt af sit tynde mandat.

...det kunne være så godt...

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

The power of media scare